Pierādīts, ka Hyundai IONIQ Electric ir elektroautomobilis ar zemāko patēriņu
Traficom automobiļu salīdzinājums
Saskaņā ar Somijas Transporta un komunikāciju aģentūras Traficom veikto automobiļu salīdzinājumu Autovertaamo Hyundai IONIQ Electric MY20 38 kWh 136 ZS Comfort un Style versijas ir pilnībā ar elektrību darbināmi automobiļi ar tirgū mazāko patēriņu. IONIQ Electric ražotāja norādītais patēriņš ir 138 Wh/km. Sešu labāko vidū ir vēl viens Hyundai Somijas klāsta pilnībā elektrisks automobiļa modelis KONA Electric ar 150–154 Wh patēriņu.
Automobiļu salīdzinājumā Autovertaamo Traficom apkopo no automobiļu tipa apstiprinājumiem iegūtos datus, kā arī automobiļu ražotāju informāciju par produktu. Pakalpojums sniedz informāciju, piemēram, par pasažieru automobiļu degvielas ekonomiju un oglekļa dioksīda izmešiem atbilstoši WLTP testa cikla ziņojumiem.
Elektroautomobiļu datubāze
Starptautiskajā elektroautomobiļu datubāzē, kurā tiek salīdzināti elektroautomobiļi, pamatojoties uz patēriņu, IONIQ Electric ir norādīts kā pašlaik pārdošanā pieejams elektroautomobilis ar zemāko patēriņu kopā ar Tesla Model 3 Standard Range Plus modeli.
Somijas Tekniikan Maailma elektroautomobiļu ziemas tests*
IONIQ Electric patēriņš aukstā gaisā tika testēts Tekniikan Maailma elektroautomobiļu ziemas testā 2020. gada sākumā. -9 °C aukstumā Hyundai IONIQ tika izmērīts testā mazākais elektrības patēriņš – 17 kWh uz 100 km (170 Wh/km). Testā izmērītais elektrības patēriņš tika aprēķināts pēc brauciena beigās novērotajām vērtībām, pirmo kilometru laikā nesildot pasažieru nodalījumu. Tādējādi skaitļi ir tuvu iepriekš uzsildīta automobiļa patēriņam. Tekniikan Maailma ziņo, ka Hyundai IONIQ Electric ķīļveida forma samazina gaisa pretestību, taupot enerģiju. IONIQ ir arī testa grupas vieglākais automobilis. Hyundai KONA Electric kļuva par Tekniikan Maailma pirmā elektroautomobiļu ziemas testa uzvarētāju 2019. gadā.
Somijas automobiļu asociācijas EcoRun ekonomiskās braukšanas sacensības**
EcoRun jeb ekonomiskā braukšana ir autosports, kurā standarta automobiļiem ir jānobrauc dažādu garumu posmi, kuriem tiek veltīts noteikts braukšanas laiks. Maršruts tiek braukts atbilstoši satiksmes noteikumiem, patērējot pēc iespējas mazāk degvielas. Sacensību automobilī vienmēr ir autovadītājs un kartes lasītājs.
Arī iepriekšējo gadu Hyundai IONIQ Electric modeļi ir sasnieguši ļoti zemu patēriņu EcoRun ekonomiskās braukšanas sacensībās. Piemēram, 2018.–2019. gadā IONIQ Electric nobrauca apmēram 200 kilometru sacīkšu maršrutu ar zemu patēriņu: 9,1–12,4 kWh uz 100 km (91–124 Wh/km). Arī Hyundai KONA Electric enerģijas patēriņš EcoRun ir 9,9 kWh uz 100 km (99 Wh/km).
* Avots: https://tekniikanmaailma.fi/paras-talvisahkoauto-2019/