Close

Hyundai Motor kopīgi ar leģendāro dizaineri Džordžeto Džudžāro atjaunos oriģinālo 1974. gada Pony Coupe konceptautomobili

Oriģinālais Pony un Pony Coupe konceptautomobilis ir iedvesmojis Hyundai ilgstoši ražoto Pony modeli, godalgoto IONIQ 5 un N Vision 74 eksperimentālo konceptautomobili.
  • Lai izrādītu cieņu Hyundai zīmola vēsturei, ražotājs sadarbībā ar itāļu dizaina firmu GFG Style plāno atgriezt dzīvē automobili, kas lika pamatus Korejas autobūves nozarei.
  • No jauna radītā konceptautomobiļa debija ir paredzēta pavasarī.

Hyundai Motor Company šodien paziņoja, ka sadarbībā ar itāļu dizaina firmu GFG Style, konkrēti tās dibinātājiem tēvu un dēlu Džordžeto un Fabricio Džudžāro, ir paredzēts jaunā veidolā atjaunot leģendāro 1974. gada Pony Coupe konceptautomobili, ko Džordžeto radīja Hyundai debijai 1974. gada Turīnas autoizstādē. No jauna radītais konceptautomobilis plašākai sabiedrībai tiks parādīts pavasarī.

Par šo plānu Hyundai Motor paziņoja Design Talk pasākumā Seulā, kurā piedalījās Džordžeto un Fabricio Džudžāro, Hyundai Motor Group radošais direktors Luks Donkervolks un Hyundai Motor globālā dizaina centra viceprezidents un vadītājs Sangjups Lī.

Luks Donkervolks, Hyundai Motor Group radošais direktors:

Mums ir ārkārtīgs prieks uzņemt Džordžeto un Fabricio Seulā par godu šim īpašajam notikumam, un nevaram vien sagaidīt, kad kopā ar viņiem un GFG Style strādāsim pie šī unikālā dizaina projekta.

Tam ir ne tikai vēsturiska, bet arī starpkultūru vērtība, kas var pavērt ceļu plašākai sadarbībai nākotnē.”

Sangjups Lī, Hyundai Motor globālā dizaina centra viceprezidents un vadītājs:

Oriģinālais Pony un Pony Coupe konceptautomobilis bija vieni no tiem retajiem modeļiem, kas iespaidojuši ne tikai viena, bet pat vairāku sērijveida auto un konceptautomobiļu dizainu, tostarp mūsu godalgoto IONIQ 5 un neatkārtojamo N Vision 74.

Tā kā oriģinālais konceptautomobilis nav saglabājies, mēs lūdzām Džordžeto Džudžāro radīt to no jauna saskaņā ar mūsu dizaina filozofiju “Veidojam nākotni ar vēsturi”.”

1974. gadā, kad Hyundai Motor vēl tikai spēra pirmos soļus auto ražošanā, uzņēmuma vadība vērsās pie Džordžeto Džudžāro ar priekšlikumu radīt Hyundai pirmā patstāvīgi izveidotā modeļa un Korejas pirmā sērijveidā ražotā automobiļa dizainu. Tolaik Korejā nebija automobiļu projektēšanas un dizaina resursu, tāpēc Hyundai Motor pasūtīja no Džudžāro dizaina un rasējumu izstrādi un piecu prototipu, tostarp vienas kupejas, izgatavošanu. Dizaina un prototipu izstrādes ietvaros Hyundai nolēma atrādīt Pony un Pony Coupe modeļus Turīnas autoizstādē, lai pievērstu uzmanību zīmola ienākšanai pasaules tirgū.

Pony Coupe ar ķīļveida priekšpusi, apaļajiem priekšējiem lukturiem un origami līdzīgajām ģeometriskajām līnijām bija paredzēts Ziemeļamerikas un Eiropas tirgum, taču 1981. gadā, neilgi pirms masveida ražošanas uzsākšanas, projekts apstājās nelabvēlīgas globālās ekonomiskās situācijas dēļ.

Lai gan konceptautomobilis kļuva par nepiepildītu sapni, tā drosmīgais gars bija kā atspēriens Korejas autobūves nozarei, atstājot tiešu iespaidu uz Hyundai pirmajiem pašu izstrādātajiem sērijveida modeļiem ar Pony nosaukumu, kuru ražošana un tirdzniecība visā pasaulē turpinājās no 1975. līdz 1990. gadam. Pony Coupe konceptautomobilis joprojām ir svarīga Hyundai vēstures sastāvdaļa un atspoguļo uzņēmuma dibinātāja Jujunga Čunga vīziju.

Ar Pony Coupe konceptautomobili un tam sekojošo Pony modeļu klāstu uzņēmuma dibinātājs Čungs pavēra ceļu Korejas autobūves nozarei ar pozitīvu attieksmi, drosmīga līdera spējām, spēcīgu pārliecību un nelaužamu neatlaidību. Viņš bija viens no līderiem, kas palīdzēja Korejai atgūties no kara grūtībām un līdz 20. gadsimta beigām kļūt par ekonomisko spēku.

Konceptautomobiļa dizains arī lielā mērā iedvesmoja Džudžāro radīto DeLorean DMC 12, kas debitēja 1983. gadā un ir pazīstams no “Atpakaļ nākotnē” filmām (1985-1990).

Pony un Pony Coupe konceptautomobiļa ietekme ir pamanāma joprojām. 2019. gadā, iedvesmojoties no oriģinālā Pony, Hyundai radīja “45” konceptautomobili, kas, savukārt, tieši iedvesmoja divus gadus vēlāk klajā laisto IONIQ 5. 2021. gadā Hyundai arī radīja retromodernu interpretāciju par oriģinālo Pony sērijveida automobili elektroautomobiļa veidolā. Savukārt 2022. gadā Hyundai vēlreiz apliecināja cieņu kupejai ar publikas sirdis iekarojušo N Vision 74 ūdeņraža hibrīda eksperimentālo automobili.

Džordžeto Džudžāro par savu oriģinālo dizainu saka šādi:

Hyundai Pony es radīju savas karjeras pirmsākumos, kad vēl biju jauns dizaineris. Es jutu lielu lepnumu par to, ka man ir uzticēts radīt automobili uzņēmumam un valstij, kas nebaidās ienākt konkurences pārpilnajā globālajā tirgū.

Šodien man ir milzīgs pagodinājums, ka Hyundai man ir lūguši izveidot to jaunā veidolā nākotnei par godu zīmola vēsturei.”