Hyundai Motor IONIQ 5 N ir jaunākais sportisku elektromobiļu etalons
Ekskluzīvo augstas veiktspējas funkciju klāstā ietilpst N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense un Track SOC.
Kopš jūlijā piedzīvotās debijas Gudvudas Ātruma festivālā Hyundai Motor Company IONIQ 5 N turpina mainīt priekšstatus par to, uz ko ir spējīgi elektromobiļi.
IONIQ 5 N neapšaubāmi ir apbrīnas cienīgs sasniegums augstas veiktspējas elektromobiļu jomā. Pirmais Hyundai N zīmola sportiskais elektromobilis izmanto Hyundai Motor Group elektrificēto globālo modulāro platformu (E-GMP) un autosportā pārbaudītas un rūpīgas Rolling Lab prototipu testēšanas procesā pilnveidotas N tehnoloģijas.
Pilnīgi jaunais modelis iemieso trīs N pamatvērtības: izveicību pagriezienos, sniegumu trasē un sporta auto ikdienai. Tas aizsāk jaunu ēru, kurā elektromobiļi ir orientēti uz vadītāju, aizraujoši, jaunākajām tehnoloģijām bagāti un spējīgi uzrādīt lieliskus rezultātus trasē.
Izveicība pagriezienos, pateicoties pilnpiedziņai ar diviem motoriem un rallija iedvesmotai vadāmībai Ar savu izveicību pagriezienos IONIQ 5 N paceļ braukšanas latiņu jaunā līmenī. Virsbūves konstrukcijas, stūres un pedāļu sistēmu uzlabojumi pārvērš IONIQ 5 N par dinamisku un aizraujošu automobili braucējiem, kuri vēlas sajust dzirkstelīti pie stūres.
N Pedal programmatūra uzlabo pagriežamību un reakciju uz akseleratoru, liekot uzsvaru uz atsaucīgu vadāmību un imitējot iekšdedzes dzinēja darbības īpašības. N Drift Optimizer ar reāllaika kontroli uztur sānslīdes leņķi, bet Torque Kick Drift funkcija simulē strauju sajūga atlaišanu, kas ļauj nekavējoties uzsākt sānslīdi. Optimizētai vadāmībai pagriezienos N Torque Distribution sistēma piedāvā brīvi maināmu griezes momenta sadalījumu starp priekšu un aizmuguri ar 11 līmeņiem. Elektroniski kontrolēts ierobežotas slīdes diferenciālis (e-LSD) aizmugures asī uzlabo braukšanu pagriezienos, veiklību un kontroli.
IONIQ 5 N ir aprīkots ar 21 collas kaltiem alumīnija diskiem, kas samazina neamortizēto masu un uzlabo kopējo sniegumu. Visbeidzot, elektroniski kontrolējama balstiekārta ar papildu riteņu sensoriem un lielākiem, uzlabotiem un īpaši noregulētiem amortizatoriem piešķir automobilim daudzpusīgumu, nodrošinot gan komfortablu, gan dinamisku braukšanu.
Sniegums trasē, pateicoties paaugstinātai energoefektivitātei, uzlabotai akumulatora dzesēšanai un N bremžu reģenerācijai IONIQ 5 N ir augstas veiktspējas elektromobilis, kas izceļas ar gatavību trasei un iespaidīgu tehnisko risinājumu klāstu.
IONIQ 5 N sirds ir tā jaudīgie elektromotori, kas spēj sasniegt pat 21 000 apgr./min. Šie motori attīsta iespaidīgu 478 kW/650 ZS jaudu. Vēl aizraujošākas sajūtas piedāvā N Grin Boost funkcija, kas uz 10 sekundēm ļauj palielināt jaudu straujākam paātrinājumam un vēl lielākam priekam.
Par ātru un jaudīgu kustības uzsākšanu rūpējas N Launch Control ar trīs dažādiem saķeres līmeņiem. Sistēma nodrošina strauju paātrinājumu un ideālu kustības uzsākšanu ik reizi.
Lai uzturētu maksimālu jaudas efektivitāti, IONIQ 5 N ir pilnveidota akumulatora termoregulācijas sistēma. Šī sistēma palīdz novērst pārāk augstas temperatūras izraisītu jaudas samazinājumu, un tās sastāvā ietilpst palielināti dzesēšanas elementi, uzlabots motora eļļas dzesētājs un akumulatora dzesētājs. Neatkarīgie akumulatora un motora dzesēšanas radiatori nodrošina automobiļa veiktspējas saglabāšanos pat sarežģītos trases apstākļos.
Vadītājiem, kuri vēlas paši pielāgot sava automobiļa enerģijas patēriņu, IONIQ 5 N piedāvā N Race funkciju. Nospiežot pogu, vadītājs var izvēlēties Sprint režīmu, kas liek uzsvaru uz jaudu, vai Endurance režīmu, kas ļauj pavadīt ilgāku laiku trasē, ierobežojot maksimālo jaudu. Šāda līmeņa vadība ļauj precīzi kontrolēt enerģiju un sasniegt optimālus rezultātus.
Trasē ārkārtīgi svarīga ir bremzēšanas spēja, un IONIQ 5 N bremzes neliks vilties. Automobilim ir 400 mm bremžu diski ar četru virzuļu monobloka suportiem priekšā un 360 mm diski aizmugurē. Šie komponenti ir veidoti no viegliem materiāliem, un tiem ir optimizēta gaisa plūsma uzlabotai dzesēšanas efektivitātei.
Būtiski ir tas, ka reģeneratīvās bremzēšanas sistēma, ko parasti izmanto efektivitātes nolūkos, šim modelim ir pielāgota, lai uzlabotu bremzēšanas jaudu. Reģeneratīvā bremzēšana ir primārais bremzēšanas spēka avots, un mehāniskās bremzes to papildina, kad nepieciešams, ļaujot uzlabot rezultātu trasē. IONIQ 5 N modeļa bremžu reģenerācija – N Brake Regen – spēj attīstīt līdz 0,6 G palēninājumu, kas ir labākais rādītājs nozarē.
Sporta auto ikdienai ar dinamiskām un emocijas raisošām braukšanas izjūtām IONIQ 5 N ir aizraujošs elektromobilis, kas vienlaikus spēj būt arī sporta auto ikdienai. Viens no tā būtiskākajiem elementiem ir N e-shift funkcija, kas ļauj precīzi kontrolēt jaudas padevi un simulē pārnesumu pārslēgšanu. Šī funkcija padara braukšanu interaktīvāku, imitējot sajūtas, kādas var izbaudīt ar iekšdedzes dzinēju un astoņpakāpju dubultsajūga transmisiju aprīkotajos N automobiļos.
Vēl pilnvērtīgākai braukšanai IONIQ 5 N ir N Active Sound + funkcija, kas papildina N e-shift sistēmu ar futūristiskām elektromobiļa skaņām vai imitē iekšdedzes dzinēja un izpūtēja skaņu. Šī skaņas elementu kombinācija piešķir papildu šķautni kopējām braukšanas izjūtām.
Braucējiem Eiropā IONIQ 5 N piedāvā funkciju ar nosaukumu N Road Sense. Šī inovatīvā sistēma automātiski piedāvā ieslēgt N režīmu, kad tā atpazīst līkumota ceļa zīmi. Šajā režīmā automobiļa iestatījumi tiek optimizēti ceļa apstākļiem, nodrošinot dinamiskāku un aizraujošāku braukšanu pie stūres.
Veiktspēju uzlabojošs dizains, kas akcentē sportiskumu un potenciālu trasē IONIQ 5 N āriene izceļas ar dizaina elementiem un mainītām proporcijām, kas izceļ modeļa dinamisko raksturu un spējas trasē.
Automobilis ir kļuvis par 20 mm zemāks, par 50 mm platāks, lai pietiktu vietas lielāka izmēra riepām, un par 80 mm garāks. N-Mask dekoratīvajā panelī ir funkcionāls režģis, gaisa aizkari un gaisa aizvari papildu dzesēšanai. Priekšējais spoileris akcentē automobiļa zemo stāju un dinamisko dizainu.
Aerodinamiku optimizē arī ekskluzīvs antispārna tipa spoileris un aizmugures difuzors, kas palīdz kontrolēt gaisa plūsmu. Tikai N modelim pieejamais spoilerī integrētais trīsstūrveidīgais augšējais stopsignāls uzlabo redzamību, savukārt aizmugures durvīm ir arī N modelim ekskluzīvs melns bufera pārsegs ar atstarojošu rūtota karoga rakstu. Aizmugures logam ir arī praktisks tīrītājs.
IONIQ 5 N salonā ideāli iekļaujas visi N saimes raksturīgie dizaina elementi, kas apvieno stilu un sacīkšu trasei piemērotu funkcionalitāti.
N stūrei ir jauns dizains, un pirmo reizi uz tās goda vietā ir N logotips. Uz stūres ir N pogas, ar kurām vadītājs var izvēlēties vēlamo braukšanas režīmu un pielāgot parametru kombinācijas savām vēlmēm. N Grin Boost poga sniedz tūlītēju piekļuvi maksimālam paātrinājumam un braukšanas priekam. N e-shift un N Pedal funkcijas ir ieslēdzamas ar ērti novietotām lāpstiņām.
Pazeminātie sēdekļi ir ideāli piemēroti klientiem, kas vēlas dinamisku braukšanu, un gan uz priekšējiem, gan aizmugures sēdekļiem ir N emblēmas, savukārt priekšā ir sagaidīšanas apgaismojums. Sacīkšu trases dizaina iedvesma turpinās arī salonā ar rūtotā karoga motīvu uz durvju sliekšņiem, metāla pedāļiem un kājas balstu.