Close

Ūdeņradis ir daļa no nākotnes mobilitātes

Ar ūdeņradi darbināms automobilis patiesībā ir elektroautomobilis

Degvielas šūnu transportlīdzekļi tehniski ir elektriskie transportlīdzekļi, kas paši ražo elektroenerģiju no skābekļa un ūdeņraža. Hyundai bija pirmais degvielas šūnu transportlīdzekļu masveida ražotājs un joprojām saglabā līderpozīcijas ilgtspējīgu autobūves tehnoloģiju jomā.

Vai tas ir piemērots jums?

Degvielas šūnu elektroautomobilis ir laba izvēle, ja jūs novērtējat inovatīvas tehnoloģijas, vēlaties visas no akumulatora darbināma elektromotora priekšrocības un dodat priekšroku ātrākai degvielas uzpildei.

Ar ūdeņradi darbināmais Hyundai NEXO pilsētas krosovers jau ir pieejams.

Iepazīstiet Hyundai NEXO

 

Ūdeņraža izmantošana smagajam transportam

Ir ļoti ticams, ka tuvākajā nākotnē ūdeņradis ļaus smagajiem transportlīdzekļiem darboties bez izmešiem. Degvielas šūnu tehnoloģija ļauj vieglāk elektrificēt pat smagos transportlīdzekļus, bet ātrā uzpilde taupa vērtīgo laiku.

Jaunākās smagajai tehnikai paredzētās ūdeņraža tehnoloģijas demonstrē Hyundai H2 XCIENT Fuel Cell kravas automobilis, kas 4 asu konfigurācijā ar 18 tonnu svaru ar vienu uzpildi spēj nobraukt aptuveni 400 kilometrus. Kravas automobilim ir septiņas tvertnes, kurās ietilpst 32,09 kilogrami saspiesta ūdeņraža, kā arī 73,2 kWh akumulators, kas uzkrāj elektroenerģiju no degvielas šūnu sistēmas un kinētisko enerģiju no bremzēšanas.

 

 

Ceļā uz tīrāku nākotni

Runājot par ūdeņradi, var likties, ka tehnoloģija vēl tikai ir gaidāma nākotnē, taču Hyundai ūdeņraža modeļi jau tiek ražoti sērijveidā. Piemēram, līdz 2025. gadam pa Šveices ceļiem pārvietosies kopā 1600 H2 XCIENT Fuel Cell ūdeņraža kravas automobiļi.

Biežāk uzdotie jautājumi par ūdeņradi

Degvielas šūnu sistēmas, kas ražo braukšanai nepieciešamo enerģiju, dēvē arī par „terciārajiem akumulatoriem“. Lai pārvērstu siltumenerģiju elektroenerģijā, sistēmai ir nepieciešamas četras sastāvdaļas: degvielas šūnu bloks, degvielas apstrādes sistēma, gaisa apstrādes sistēma un termoregulācijas sistēma.

Hyundai ūdeņraža tvertnes ir izgatavotas no oglekļa šķiedras un plastmasas kompozīta ar plāna poliamīda (neilona) iekšējo virsmas pārklājumu. Inženieri ir rūpīgi strādājuši pie tā, lai izveidotu drošu augstspiediena ūdeņraža uzglabāšanas risinājumu. Rūpīgas testēšanas rezultātā ir panākta maksimāla Hyundai degvielas šūnu elektrisko transportlīdzekļu drošība.

Jā. Motors pārvērš degvielas šūnu bloku ražoto un augstsprieguma akumulatorā uzglabāto elektroenerģiju kinētiskajā enerģijā. Tāpat kā hibrīda un ar akumulatoru darbināmajos elektriskajos transportlīdzekļos reģeneratīvās bremzēšanas sistēma lādē akumulatoru, kad vadītājs nospiež bremzes, tā palīdzot uzlabot degvielas ekonomiju.

Hyundai NEXO uzpildei ir nepieciešamas aptuveni piecas minūtes. NEXO modelī ūdeņradis tiek glabāts trīs 52,2 litru ūdeņraža tvertnēs zem 350 bāru spiediena.

Transportlīdzekļiem paredzētā ūdeņraža cenu parasti norāda par kilogramu. Piemēram, Vācijā viens kilograms ūdeņraža maksā ap 9,50 eiro. Hyundai NEXO patērē 0,95 kilogramus ūdeņraža uz simts kilometriem.

Dienvidkorejā tas maksā aptuveni 6 eiro kilogramā, un paredzams, ka līdz 2030. gadam tā cena nokritīsies vēl par 50%.

Tāpat kā ar akumulatora elektroautomobiļiem ūdeņraža automobiļu ekoloģiskums ir atkarīgs no tā, vai nepieciešamā enerģija ir iegūta atjaunojamā veidā. Izmantojot, piemēram, saules un vēja enerģiju, ūdeņradi var ražot pilnībā bez izmešiem.

Turklāt ūdeņraža automobiļos var izmantot ūdeņradi, kas rodas ražošanas procesu pārpalikumu veidā un citādi tiktu pilnībā izniekots.

Jūs varētu interesēt

Ar ūdeņradi darbināms pilsētas apvidus auto
Iepazīties ar modeli

Hyundai elektromobiļi
Uzzini vairāk

Biežāk uzdotie jautājumi par hibrīda un elektroauto
Lasīt vairāk