Close

Uzziniet vairāk par wrc vārdnīcu

Tehniskā pārbaude

Visiem WRC automobiļiem ir jāatbilst stingrajām FIA tehniskajām vadlīnijām. Lai automobiļi varētu sacensties WRC, tiem ir jābūt apstiprinātiem kā atbilstošiem šiem noteikumiem. FIA tehnisko darbinieku komanda veic rūpīgas sacīkšu automobiļu pārbaudes pirms katra pasākuma, tā laikā un pēc tā. Tehniskās pārbaudes process ir paredzēts, lai nodrošinātu, ka visi automobiļi atbilst to apstiprinātajām specifikācijām. Komandas, kuru automobiļi tām neatbilst, var saņemt lielus sodus vai pat tikt diskvalificētas.

WRC / WRC2

Papildus WRC tiek rīkots arī WRC2, kas norisinās tajos pašos posmos kā galvenā kategorija, un tajā var piedalīties visi Rally2 automobiļi. Komandas sacenšas tieši tāpat kā to WRC kolēģi, cīnoties par čempionāta punktiem un WRC2 titulu. Tomēr piloti un stūrmaņi sezonas laikā var pieteikt tikai septiņus posmus, no kuriem tiek ieskaitīti seši labākie rezultāti. Ražotāji var piedalīties ar saviem automobiļiem kā rūpnīcas komanda vai klientu komandas var iegādāties automobiļus, lai piedalītos ar tiem neatkarīgi.

Parc Fermé

Katras sacīkšu dienas beigās automobiļi tiek novietoti tā dēvētajā Parc Fermé, kas tiešā tulkojumā no franču valodas nozīmē „slēgtais parks“. Tā ir teritorija, ko rūpīgi kontrolē čempionāts un pasākuma organizatori, lai garantētu automobiļu drošību. Kamēr automobiļi atrodas Parc Fermé apstākļos, tiem nedrīkst veikt nekādus labojumus, izņemot ar pieteiktu atļauju. Tā ir teritorija, kurā var iekļūt tikai pilnvaroti pārstāvji un tiesneši.

Tehniskā apkope

Tehniskajā apkopē mehāniķiem ir atļauts strādāt ar automobiļiem. Darbi var ietvert izmaiņas komplektācijā, agrāk gūto bojājumu novēršanu vai vienkārši automobiļa sagatavošanu nākamajiem posmiem. Tehniskajai apkopei parasti ir noteikti laika grafiki katrai dienai, taču reizēm ilgākā laika periodā tie var tikt mainīti. Ar tehniskajā apkopē esošu automobili var strādāt tikai noteikts cilvēku skaits; speciāls uzrocis norāda tos, kam ir piešķirta piekļuve.

Stenogrammas

Neskatoties uz visām jaunākajām tehnoloģijām, kad jāsagatavo stenogrammas, piloti un stūrmaņi vēl aizvien uzticas tradicionālajai pildspalvai un papīram. Šīs instrukcijas, kuras posmā lasa stūrmanis, ir kā pilota otrais acu pāris. Tās sniedz precīzu informāciju par gaidāmo ceļu, piemēram, pagrieziena asumu, palēcienu vai bedri uz ceļa. Stenogramma ļauj pilotam precīzi zināt, kas sagaidāms.

Testa ātrumposms

Katram pilotam WRC ir pastāvīgs izaicinājums pielāgot automobili tā labākajam sniegumam. Automobiļa un dzinēja iestatījumi var krasi atšķirties katrā rallijā, un katram sīkākajam pielāgojumam var būt milzīga ietekme uz galvenajām darbībām, piemēram, uz vadāmību un maksimālo ātrumu. Tādēļ ir testa ātrumposms. Tas ir sākumposms, kas tiek veikts vairākas reizes pirms katra rallija starta, lai ļautu katrai komandai un pilotam pielāgot savus iestatījumus.

Rallija automobilis

Jaunākās paaudzes WRC automobiļu pamatā var būt lielceļa modeļi, taču zem virsbūves ir smalki pielāgotas iekārtas, kas ir radītas, lai izturētu grūtākos apstākļus. Automobiļi ne tikai sver ievērojami mazāk, tiem ir arī papildu komponenti, lai palielinātu to drošību un sniegumu. Pilna komplekta drošības jostas, palielinātu enerģiju absorbējošs putu polsterējums ap sēdekļiem un durvīm, kā arī īpaši stiprs drošības karkass palīdz aizsargāt komandu. Pašreizējie automobiļi tagad ir aprīkoti arī ar hibrīda motoru, kas, to ieslēdzot, dzinējam nodrošina papildu jaudu.

Stūrmanis

Pilots, protams, ir tas, kurš cīnās ar rallija automobili 200 km/h uz rallija posma bīstamajiem ceļiem, taču arī stūrmanim ir vienlīdz svarīga loma. Viņš ir atbildīgs par stenogrammas sagatavošanu un nolasīšanu, par jebkādu nepieciešamo remontdarbu veikšanu un par to, lai automobilis laikā ierastos galvenajos kontrolpunktos. Automašīnas iekšējā radio translācijas sistēma nodrošina, ka pilots un stūrmanis vienmēr uztur saziņu.

Komanda

Katra komanda sastāv no pilota un stūrmaņa, kuri ir atbildīgi par to, lai rallija sacīkstēs viņu automobilis uzrādītu vislabāko sniegumu. Bieži vien viņi ir strādājuši kopā jau vairākus gadus un izveidojuši harmoniskas attiecības gan automobilī, gan ārpus tā. Komandai ir ļoti svarīgi vienmēr efektīvi komunicēt savā starpā, kā arī harmoniski sadarboties, lai sasniegtu vislabākos posma laikus.

Servisa parks

Servisa parki ir noteiktas teritorijas, kurās komandas izvietojas uz katru WRC pasākuma laiku. Parasti katrā rallijā ir viens servisa parks, kas atrodas stratēģiski pieejamā pilsētā vai mazpilsētā. No šīs pagaidu bāzes komandas var konkrētos laikos veikt automobiļu apkopi, sadarboties ar plašsaziņas līdzekļiem un uzņemt viesus. Šeit arī pulcējas skatītāji, lai ieraudzītu savus rallija varoņus dienas nobeiguma preses konferencēs vai vienkārši aplūkotu apkopē esošos automobiļus.

Jūs varētu interesēt

Hyundai Motorsport
Lasīt vairāk

Pasaules rallija čempionāta (wrc) komandas
Uzzināt vairāk

2024. gada kalendārs
Atvērt