Prezentēts Hyundai IONIQ 6 Electrified Streamliner ar palielinātu nobraukuma rezervi un inovatīvu personīgo telpu
- Jaunākais Hyundai Motor pilnībā elektriskais automobilis ir īpaša vieta, kur atrasties.
- Domājot par pasažieru vajadzībām, IONIQ 6 piedāvā ergonomisku salonu uz 2950 mm garenbāzes ar pārdomātām funkcijām, kas pilnveido elektromobilitātes pieredzi.
- Divtoņu fona apgaismojums ar ātruma sinhronizāciju, elektroautomobiļa efektivitātes regulējumi, aktīvās skaņas dizains personalizētākai braukšanai ar IONIQ 6.
- Hyundai Motor grupas elektriskā globālā modulārā platforma ļaus veikt ultraātru uzlādi ar 800 V spriegumu no 10 līdz 80 procentiem tikai 18 minūšu laikā.
- Pieejamas modernas vadītāja palīgfunkcijas un bezvadu (OTA) atjauninājumi.
SEULA, 2022. gada 14. jūlijs – Hyundai Motor Company prezentēja ilgi gaidīto IONIQ 6 Electrified Streamliner ar digitālās pasaules pirmizrādes filmu1. Electrified Streamliner ir jaunākais modelis zīmola pilnībā elektriskajā IONIQ klāstā un nosaka jaunas elektromobilitātes robežas ar modernām tehnoloģijām, personalizētām funkcijām un lielāku nobraukuma rezervi.
Paredzams, ka IONIQ 6 piedāvās vairāk nekā 610 km2 nobraukuma rezervi pilnībā elektriskā režīmā saskaņā ar Pasaulē saskaņoto vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūras (WLTP) standartu, kā arī ultraātras 400 V/800 V universālās uzlādes iespēju, ko nodrošaina Hyundai Motor Group elektriskā globālā modulārā platforma (E-GMP). Tam ir arī viens no visaerodinamiskākajiem siluetiem, kādi līdz šim redzēti Hyundai modeļiem, un iespaidīgu funkciju klāsts, piemēram, divtoņu fona apgaismojums, ātruma sinhronizācijas apgaismojums, elektroautomobiļa efektivitātes regulējumi un elektriskais aktīvās skaņas dizains elektromobilitātes pieredzes uzlabošanai.
Personalizēta salona telpa, kas veidota, domājot par ērtību lietošanā
Electrified Streamliner izmanto E-GMP platformas priekšrocības, kas ļauj iegūt ārkārtīgi garu 2950 mm garenbāzi. To papildina 20 collu vai 18 collu diski. Ar iespaidīgu 4855 mm kopējo garumu, 1880 mm platumu un 1495 mm augstumu IONIQ 6 var lepoties ar unikāli slaidu un elegantu izskatu starp neskaitāmiem elektroautomobiļiem, kas līdzinās cits citam.
IONIQ 6 salons ir īpaši veidots, lai sniegtu komfortu un personalizētu patvērumu. Divtoņu fona apgaismojums ļauj vadītājam pielāgot salona izskatu un noskaņu, izvēloties kādu no 64 krāsām un sešiem sagatavotiem motīviem. Ātruma sinhronizācijas apgaismojums padara braukšanu emocionālāku, mainot salona apgaismojuma intensitāti atbilstoši braukšanas ātrumam.
Izvēles aprīkojumā pieejamie atpūtas komforta sēdekļi3 priekšā aicina atpūsties, vienkārši noregulējot sēdekļa leņķi. Turklāt visi sēdekļi ir izstrādāti tieši pilnībā elektriskajiem modeļiem un ir par aptuveni 30 procentiem plānāki nekā tradicionālajos modeļos esošie, sniedzot vairāk vietas pasažieriem. Domājot par klientu ērtībām, ir pieejamas četras C tipa un viena A tipa USB pieslēgvietas.
IONIQ 6 personalizēto braukšanas pieredzi vēl vairāk pilnveido elektroautomobiļa efektivitātes regulējumu sistēma, kas ļauj vadītājam brīvi pielāgot stūres pretestību, motora jaudas režīmu, akseleratora pedāļa jutīgumu un piedziņas režīmu. Autovadītāji var izveidot dažādas savām vēlmēm pielāgotas kombinācijas ar tikai dažiem klikšķiem.
IONIQ 6 aprīkojumā ietilpst e-ASD – tehnoloģija, kas padara elektroautomobiļus aizraujošākus un cilvēkiem draudzīgākus. Salonā ir dzirdama optimizēta skaņa, kas izklausās pēc kosmosa kuģa un kuras skaļums mainās atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Iespaidīga jauda un bagātīga enerģija
IONIQ 6 ir pieejama dažādu piedziņas motoru un akumulatoru izvēle, kas būs piemērota ikviena klienta vajadzībām. Lielas ietilpības 77,4 kWh akumulatoru var apvienot ar kādu no divām elektromotoru arhitektūrām – aizmugures riteņu piedziņas vai pilnpiedziņas. Visaugstākā līmeņa divmotoru sistēma ir pilnpiedziņas variants, kas kopā attīsta 239 kW jaudu un 605 Nm griezes momentu. Šajā PE konfigurācijā automobilis spēj paātrināties no 0 km/h līdz 100 km/h 5,1 sekundē.
IONIQ 6 izceļas ar iespaidīgu enerģijas ekonomiju. Pēc aprēķiniem 53 kWh standarta akumulatora enerģijas patēriņš ar 18 collu riepām un aizmugures piedziņas motoru ir mazāk nekā 14 kWh/100 km WLTP ciklā. Tas padara IONIQ 6 par vienu no visenergoefektīvākajiem tirgū pieejamajiem elektroautomobiļiem.
IONIQ 6 E-GMP arhitektūra atbalsta gan 400 V, gan 800 V uzlādi. Standarts ir 800 V, bet 400 V uzlāde ir iespējama bez papildu komponentiem vai adapteriem. Ar 350 kW lādētāju IONIQ 6 akumulatoru var uzlādēt no 10 procentiem līdz 80 procentiem vien 18 minūšu laikā.
Tāpat kā tā priekštecis IONIQ 5 arī IONIQ 6 piedāvā inovatīvo funkciju “transportlīdzeklis-patērētājs” (V2L), kas ļauj klientiem lādēt savas elektroierīces – tas lieliski noder elektropadeves pārrāvumu laikā, atpūšoties pie dabas vai strādājot ārā. V2L izmantošanai ir nepieciešams atsevišķi pieejams adapteris, ko pievieno ārējai uzlādes ligzda. Papildus ārējai elektrības ligzdai zem aizmugures sēdekļu rindas atrodas otra pieslēgvieta klēpjdatoru, tālruņu un citu ierīču uzlādei.
Iespēju pilnas tehnoloģijas un pārdomātas funkcijas
IONIQ 6 moduļveida skārienekrāna priekšējā panelī ir integrēts 12 collu pilnībā skārienjutīgs infoizklaides ekrāns un 12 collu digitālais mērinstrumentu panelis, kas piedāvā modernas tehnoloģijas pilnveidotai un individuālām vajadzībām pielāgojamai lietošanai.
IONIQ 6 infoizklaides sistēma reāllaikā aprēķina, kurus galamērķus kartē var sasniegt ar esošo akumulatora uzlādes līmeni. Šajā platekrāna displejā lieliski darbojas Apple CarPlay un Android Auto. Ir pieejams daudzsavienojumu Bluetooth atbalsts, kas ļauj vienlaicīgi pievienot divas ierīces – vienu tālruņa zvaniem un otru mūzikas straumēšanai. Astoņi augsta līmeņa Bose audiosistēmas skaļruņi ir stratēģiski izvietoti automobiļa salonā, lai nodrošinātu augstvērtīgu mūzikas baudījumu. Navigācijas sistēmā ir iekļauta Bluelink® infoizklaide/karšu atjauninājumi.
Par augsta līmeņa drošību rūpējas modernas vadītāja palīgsistēmas
Palīgsistēma braukšanai pa šoseju 2 (HDA 2) palīdz ieturēt iestatīto ātrumu un distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim uz šosejas un noturēt transportlīdzekli braukšanas joslas vidū pat līkumos. Ja blakus braucošais transportlīdzeklis pietuvojas ļoti tuvu, tā palīdz koriģēt kustības trajektoriju, lai izvairītos no bīstamas situācijas. Braucot ātrāk par noteiktu ātrumu, turot rokas uz stūres un ieslēdzot pagrieziena signālu, sistēma automātiski pārkārtojas uz attiecīgajā virzienā blakus esošo braukšanas joslu.
Inteliģentā kruīza kontrole (SCC) palīdz ieturēt distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim un vadītāja iestatīto ātrumu, reaģējot uz apgūto vadītāja braukšanas stilu. Kamēr SCC nav aktīva, sistēma apgūst autovadītāja braukšanas stilu. Kad SCC tiek aktivēta, funkcija pārtrauc mācīšanos un atdarina apgūto braukšanas stilu, braucot automātiski.
Frontālas sadursmes novēršanas palīgsistēma (FCA) palīdz izvairīties no sadursmes ar priekšā esošiem šķēršļiem braukšanas laikā. Ja priekšā braucošais transportlīdzeklis strauji pēkšņi samazina ātrumu vai tiek konstatēts frontālas sadursmes risks, piemēram, ar apturētu transportlīdzekli vai gājēju, tā brīdina vadītāju. Ja sadursmes risks saglabājas arī pēc brīdinājuma, tā var palīdzēt veikt avārijas bremzēšanu.
SEL un Limited aprīkojuma līmeņos ietilpst vēl citas pilnveidotas funkcijas: krustojumu šķērsošanas, joslu maiņas pretimbraucošajiem un joslu maiņas sānos, kā arī izvairīšanās stūrēšanas palīgsistēmas. Ja, šķērsojot krustojumu, pastāv sadursmes risks ar pretimbraucošiem transportlīdzekļiem no kreisās vai labās puses, tā automātiski palīdz veikt avārijas bremzēšanu. Ja, pārkārtojoties uz citu joslu braukšanas laikā, pastāv sadursmes risks ar pretimbraucošu transportlīdzekli blakus joslā vai priekšā esošu transportlīdzekli blakus joslā, tā automātiski palīdz veikt izvairīšanās manevru. Ja braukšanas laikā pastāv sadursmes risks ar gājēju, kas daļēji atrodas automobiļa ceļā, tā automātiski palīdz veikt izvairīšanās manevru.
Daļēji autonomās braukšanas funkciju klāstā ir pieejama arī inteliģentā ātruma ierobežojuma palīgsistēma (ISLA), kas pielāgo braukšanas ātrumu ātruma ierobežojumiem, un tālo gaismu palīgsistēma (HBA), kas diennakts tumšajā laikā pārslēdz tālās gaismas, kad pretī brauc cits transportlīdzeklis.
Vairākas funkcijas sadarbojas savā starpā, lai palīdzētu novērst sadursmes dažādās braukšanas situācijās. Aklās zonas sadursmes novēršanas palīgsistēma (BCA) palīdz izvairīties no sadursmes ar aizmugurē sānos esošiem transportlīdzekļiem, pārkārtojoties uz citu braukšanas joslu. Ja, izbraucot no paralēlās stāvvietas, tiek konstatēts sadursmes risks ar aizmugurē esošu transportlīdzekli, tā var palīdzēt veikt avārijas bremzēšanu. Vēl viena funkcija ir aklās zonas monitors (BVM), kas ekrānā attēlo aklajā zonā notiekošo, lai pārkārtošanās uz citu joslu būtu droša. Ieslēdzot pagrieziena signālu, tā attēlo attiecīgās puses aklajā zonā notiekošo.
IONIQ 6 rūpējas arī par aizmugures pasažieru drošību ar drošas izkāpšanas brīdinājumu (SEW), kas brīdina, ja izkāpšanas laikā no aizmugures tuvojas transportlīdzeklis.
Dažādas stāvvietas ērtības funkcijas atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā dažādos apstākļos. Attālinātā stāvvietā novietošanas palīgsistēma 2 (RSPA 2) palīdz novietot automobili stāvvietā attālināti. Tā arī palīdz izbraukt no stāvvietas, nemaz neatrodoties automobilī. Šī funkcija darbojas paralēlajām, perpendikulārajām un pat diagonālajām stāvvietām.
Vēl viena funkcija ir apkārtskata monitors (SVM), kas ekrānā attēlo automobilim apkārt notiekošo, lai manevrēšana stāvvietā būtu droša. Frontālas/sānu/aizmugures stāvvietas sadursmes novēršanas palīgsistēma (PCA) palīdz izvairīties no sadursmes ar gājējiem un šķēršļiem, iebraucot stāvvietā vai izbraucot no tās. Tā brīdina vadītāju, ja pastāv sadursmes risks ar gājējiem vai šķēršļiem, iebraucot stāvvietā vai izbraucot no tās. Ja sadursmes risks turpina pieaugt arī pēc brīdinājuma, tā automātiski palīdz veikt avārijas bremzēšanu.
Bezvadu programmatūras atjauninājumi
IONIQ 6 ir pirmais šā Hyundai zīmola modelis, kas piedāvā bezvadu programmatūras atjauninājumus dažādām sistēmām. Šī tehnoloģija ļauj atjaunināt automobiļa elektroaprīkojuma, autonomās braukšanas, akumulatora un citas vadības sistēmas, lai braukšana būtu vēl drošāka un ērtāka. Autovadītājiem ir pieejami arī karšu un multivides programmatūras bezvadu atjauninājumi.
IONIQ 6 krāsu varianti4
IONIQ 6 ir pieejama 12 krāsu palete, tostarp Gravity zelta matēta, Abyss melna perlamutra, Serenity balta perlamutra, Curated sudraba metāliska, Nocturne pelēka metāliska, Nocturne pelēka matēta, Transmission zila perlamutra, Biophilic zila perlamutra, Ultimate sarkana metāliska, Digital zaļa perlamutra, Digital zaļa matēta un Byte zila.
Salona apdarei ir pieejama četru krāsu izvēle: tumši pelēka ar gaiši pelēku, tumši olīvzaļa ar gaiši pelēku, melna ar gaiši brūnu un melna.
IONIQ 6 ražošana
IONIQ 6 ražošanu ir paredzēts uzsākt 2022. gada trešajā ceturksnī. Tirdzniecības uzsākšanas datumi tiks publiskoti vēlāk.
1 IONIQ 6 digitālās pasaules pirmizrādes filmu var noskatīties IONIQ 6 kampaņas vietnē (ioniq6.hyundai.com) un Hyundai Motor oficiālajā YouTube kanālā un tīmekļa vietnē. Filmas pamatā ir devīze “Atmodini savu pasauli”, un tajā radošā veidā ir attēlota pasaules influenceru ikdienas dzīve ar IONIQ 6.
2 77,4 kWh akumulators ar aizmugures piedziņas motoru un 18 collu riepām
3 Pieejams tikai atsevišķos reģionos
4 Pieejamība var būt atkarīga no valsts un reģiona.