Novatoriskam uzņēmumam jādomā par nākotni arī autoparka izvēlē
IONIQ 5 ir pirmais vidējās klases elektroauto, kas patērētājiem piedāvā 800V ātru uzlādes tehnoloģiju. Šis ir auto, kas pārstāv nākotni. Tieši nākotnes perspektīva ir tā, kas lika Igaunijas tehnoloģiju uzņēmumam Filter sev iegādāt IONIQ 5.
Filter ir 1992. gadā Igaunijā dibināts uzņēmums. Šobrīd tā biroji darbojas jau sešās valstīs. Jau no paša sākuma Filter pamatprincips ir bijis ilgtspējīgs darbs ar uzsvaru uz vides aizsardzību. Piemēram, papildus dažādu izstrādājumu tirdzniecībai Filter saviem klientiem ražo elektrību no saules enerģijas.
Koncernam ir aptuveni 300 darbinieku, no kuriem 60 strādā Igaunijā. Filter autoparks sastāv no aptuveni 40 automobiļiem. IONIQ 5 ir pirmais pilnībā elektriskais transportlīdzeklis un tas noteikti nebūs pēdējais. Filter kontroliere Juta Mickfelde ir pārliecināta, ka pasaulei ir noteikta virzība, un IONIQ 5 sniedz lielisku iespēju rādīt priekšzīmi arī saviem darbiniekiem.
Juta uzskata, ka pasaules attīstība arvien stabilāk ir saistīta ar elektrību. Elektroenerģijas infrastruktūras attīstība liecina par elektrības cenas drīzāku pazemināšanos. Ja līdzās tam ir arī plāns pašiem paplašināt elektrības ražošanu no atjaunojamiem resursiem, tad šāds solis šķiet pavisam loģisks.
Kāpēc IONIQ 5?
„Esmu arī agrāk braukusi ar vairākiem citiem elektroautomobiļiem un tiem parasti kaut kas trūkst, ir pieļauts kaut kāds kompromiss,” stāsta Juta. „Iepriekšējais IONIQ bija pārāk mazs. KONA būtu bijusi vairāk vai mazāk atbilstoša.” Bet, kad parādījās IONIQ 5, Juta saskatīja vislabāko cenas un automobiļa attiecību.
„Ja sākumā bažījos, kā es varēšu visu savu autoparku pārnest uz elektrību, ja apkopes daļas auto nespēs nobraukt pat darba dienu, tad IONIQ 5 nobraukums ir katrā ziņā pietiekams. Tas mani iedrošināja nopirkt un izmēģināt pirmo automobili,” stāsta Juta.
Juta slavē arī dizainu, kam vienmēr tiek pievērsta uzmanība. „Es neesmu cilvēks, kurš parasti pamana, kad citi aplūko manu auto. Bet ar šo automobili, to ir neiespējams nepamanīt!” Slavēts tiek arī ietilpīgums – daudziem IONIQ 5 šķiet neliels, bet tas ir maldīgs iespaids. Īso pārkaru dēļ attālums starp asīm ir ļoti garš. Tā kā iztrūkst kardāna tunelis, tad grīda ir gluda un salons ļoti plašs.
No ērtībām Juta izceļ daudzpusīgo aprīkojumu, sākot ar 360° kameru līdz ātrai salona apsildei. „Beidzoties darbadienai, tie darbinieki, kuriem ir elektroauto, iesēžas automašīnā un aizbrauc, kamēr pārējie paliek sildīt savas mašīnas,” viņa smaida.
Atzinību izpelnās arī citos Hyundai un Kia automobiļos atrodama funkcija, kas, nospiežot pagrieziena rādītāju, uz instrumentu paneļa displeja attēlo attiecīgajā sānā notiekošo. Jautāta par trūkumiem, Juta atzīst, ka apslēptā dizaina durvju rokturi salā var aizsalt. Pārdomas ražotājam!
Runājot par cenu, tad ņemot vērā Filter perspektīvas, nebija nekādas jēgas un turpmāka ietaupījuma iegādāties automobiļus ar iekšdedzes dzinēju. Arī darbinieki tiek iedrošināti iegādāties elektroautomobiļus. Pie Tallinas biroja ir uzstādīti četri uzlādes punkti un tādi ir plānoti arī citur.
Līdz šim IONIQ 5 ir sevi pierādījis kā pilnvērtīgs universālais kareivis – tas ir praktisks un ietilpīgs, vienlaikus ar reprezentācijas pienākumu veikšanai nepieciešamo solīdumu. Paplašinot elektroautoparku tālāk, netiek izslēgti arī citu marku automobiļi. Vienlaikus IONIQ 5 katrā ziņā ir bijis solis pareizajā virzienā.