Pirmie iespaidi: Hyundai Tucson Hybrid
WhatCar?
Ceturtās paaudzes Hyundai Tucson atkal ir nedaudz lielāks par iepriekšējo, taču pastiprinātu uzmanību piesātinātās kompakto SUV klases jaunpienācējam piesaista kas cits – drosmīgs dizains, ambicioza dzinēju gamma un pat šībrīža augstajiem standartiem inovatīva vadības paneļa arhitektūra. Salonā dominē plašas virsmas, skārienjutīgi paneļi un ļoti augsts, funkcijām bagāts rokubalsts.
Eiropas tirgum paredzētais Tucson tradicionāli ražots Čehijā. Tas ir divus centimetrus garāks (4,5 m) un pusotru centimetru platāks (1,85 m) par jau tā prāvo trešās paaudzes modeli, un ģeometriski izmēros pārspēj, piemēram, Volvo XC40. Taču subjektīvi Tucson šķiet vēl lielāks, jo izvirzītās, nedaudz stūrainās riteņu arkas un plašās virsbūves virsmas to padara vizuāli masīvāku un iespaidīgāku.
Dzinēju izvēle veidota no 1,6 litru agregātiem, paturot ierindā arī arvien biežāk ignorētos dīzeļdzinējus. Vairums no tiem aprīkoti ar 48 voltu vieglā hibrīda iekārtu, un šī sistēma pielāgota arī 1,6 litru T-GDI benzīna turbomotoriem. Tomēr Hyundai gājis tālāk, aprīkojot jauno Tucson ar pilnvērtīgu pašuzlādes hibrīdu, kam vēlāk sekos arī uzlādējama plug – in versija. Vismaz pusei dzinēja versiju iespējama visu riteņu piedziņa, bet 180 zirgspēku Tucson tā ir standartā.
Kāds tas ir?
Jaunā Tucson dizaina autoru meistarstiķis ir futūrisma stilā veidota optika. Tā saukto Hidden Parametric dienasgaitas lukturu sekcijas tik prasmīgi noslēptas radatora dekoratīvajā režģī, kas izslēgtas nav pamanāmas. Iedarbinot automašīnu, gaismas iedegas fascinējošā rakstā. Pamatlukturi nodalīti atsevišķi, un gluži kā Citroen automobiļos izvietoti zemāk un viens virs otra, kamdēļ tālo gaismu LED sekcija atrodas neierasti zemu un tumsā izteikti izgaismo tieši ceļmalas.
Aizmugurējo lukturu bloks sniedzas pāri visam bagāžnieka vākam un abās pusēs to akcentē izteiksmīgi „ilkņi“. Ņemot vērā, ka Tucson gaismas tehnika konstruēta, izmantojot teju jaunāko LED tehnoloģiju, mazliet pārsteidz aizmugurējie pagriezienu signāli. Tie atrodas zemu bamperī un darbojas ar parastām kvēlspuldzēm.
Lai gan Eiropai tiek ražota tikai „īsās“ bāzes Tucson versija (2,68 metri jeb tikpat, cik VW Tiguan), automobilis var lepoties ar platām, plaši atveramām durvīm, kas nosedz sliekšņus un apakšā apgādātas ar papildus blīvējumu. Vietas salonā ir daudz, un arī bagāžnieks ir respektējami liels. Riteņu arkas ir tik apjomīgas, ka pat maksimāla izmēra 19 collu riteņi tajā izskatās vien „pietiekami“ lieli.
Jaunā Tucson interjers vietām spēs iejūsmināt pat premium automašīnu izlutinātus ļaudis. Tas sastāv no gaumīgiem un elegantiem materiāliem, kur sava vieta atradusies gan matēti mīkstām plastmasām, gan spožai klavierlakai. Visās versijās, izņemot lētāko Comfort, aiz jaunā dizaina stūres panelī iestrādāts taisnstūra virtuāls mērskalu ekrāns. „Pulksteņu“ dizainu var izvēlēties pēc saviem ieskatiem vai arī tie maina izskatu un krāsu atbilstoši braukšanas režīmam. Pagriezienos un pirms tiem attēlu pārtrauc uznirstoši apļi ar attēliem no „aklo zonu“ kamerām.
Viduskonsoles augšdaļu veido melns vienlaidus monolīts, kurā iestrādāta gan klimata iekārtas vadība, gan platekrāna infodisplejs ar vairākos ekrānos izretotu visdažādāko funkciju ikonu kolekciju. To vienādotais dizains gan izskatās augstvērtīgi, taču reizēm vajadzīgās ikonas ātra atrašana ir apgrūtināta un novērš uzmanību no ceļa. Tālākās izvēlnēs apslēptas arī tik triviālas lietas kā apgaismojuma spilgtuma regulēšana.
Biežāk lietotās komforta funkcijas pēc dažu Štutgartes tuvumā tapušu spēkratu parauga sarindotas tieši pa rokai masīvā rokubalstā, līdzās pārnesumkārbas vadības pogām. Tucson pirmo reizi mūžā ir atsevišķa klimata iekārta aizmugurē.
Kā tas brauc?
Pašuzlādes hibrīds ir jaudīgākais un dārgākais Hyundai Tucson. Summārā jauda 230 zirgspēku apmērā ierindo 100 km/h spurtu astoņu sekunžu klubā un nodrošina plašas jaudas rezerves pilsētas režīmos. Paātrinājums „grīdā“ gan izraisa skaļu dzinēja pretestību un noteikti nav hibrīda iecienītākais braukšanas stils. Sešpakāpju „automāts“ Hyundai ierastā divsajūga vietā caurmērā ir pat plūdenāks, tomēr neveicina degvielas ekonomiju. Tucson Hybrid vidējais patēriņš būtiski pārsniedz elektrificēto RAV4 un CR-V pieticīgo apetīti.
Tucson balstiekārta ir iepriecinoši akurāta, klusa un blīva. Savienojumā ar relatīvi īsu stūres pārnesumu (2,5 apgriezieni) jaunais modelis ievelk braukšanas procesā daudz pārliecinošāk nekā tas izdevās tā priekštečiem. Pilnpiedziņas sistēma ir pietiekami ātrdarbīga, lai laikus reaģētu uz slidena ceļa sagādātām neērtībām, turklāt Tucson ir trīs atsevišķi Terrain jeb bezceļa braukšanas režīmi.
Vai to ir vērts pirkt?
Nav grūti iedomāties, ka katra atsevišķa Hyundai Tucson sniegums būs atkarīgs no dzinēja un komplektācijas līmeņa. Taču Hybrid modeli, ko nepārdod vienkāršāku par Style, raksturo Tucson agrāk nepiedzīvota augstvērtīgas automašīnas sajūta, ko reti vai izbaudīt ārpus premium vai vismaz VW grupas produktiem.
Pilnīgi iespējams, ka daļu pašpārliecības Hyundai aizguvis no Ziemeļamerikai paredzētas produkcijas. „Gaisa difūzijas“ funkcija klimata iekārtā, distances iedarbināšana un tālvadība izbraukšanai no šauras stāvvietas ir aiz okeāna iecienītas „ekstras“. Taču gaumīgas, modernas vadītāja saskarnes ar dzidriem, ātriem ekrāniem ciena visur, un, ja to pavada tikpat gaumīgi iestatīta šasija, ceļš uz eiropieša sirdi ir vaļā. Vēl jāpierunā viņu atdarīt arī maku.