HYUNDAI i30 MODEĻU JAUNĀ GARANTIJA
- Jaunais Hyundai i30 Fastback ir sportisks un vienīgais savas klases kupejas modelis ar piecām durvīm stilīgai braukšanai.
- Hyundai i30 N ir ikdienas sporta automašīna, kas nodrošina maksimālu braukšanas baudījumu un jaudu par saprātīgu cenu.
- Hyundai i30 universāls ir ietilpīgāks nekā daudzi tā konkurenti, taču neatpaliek no pārējām automašīnām arī stila un lieliskas vadāmības ziņā.
- Hyundai i30 5d hečbeks iezīmē uzņēmuma jaunā laikmeta sākumu, apvienojot augstu kvalitāti ar baudāmu vadāmību un jaudu, ko nodrošina modernie turbo dzinēji un automātiskā ātrumkārba ar diviem sajūgiem.
Mazāk nekā gada laikā Hyundai i30 modeļu sērija ir sasniegusi tās pilnību – 2017. gada pavasarī Baltijā ienāca i30 hečbeks, rudenī tam sekoja i30 universāls, kuru turpināja sportiskais i30 N, kā arī drosmīgais un elegantais i30 fastbaks.
Trešās paaudzes Hyundai i30 sērija ir izstrādāta, izmantojot visas tās zināšanas, kuras “Hyundai Motor” ir guvis ceturtdaļgadsimta laikā, darbojoties Eiropā. Hyundai i30 modeļi ir radīti un izstrādāti Eiropā, kā arī tiek ražoti Eiropas rūpnīcās. Hyundai rūpīgi izmēģina savas automašīnas uz Eiropas ceļiem un blakus slavenajai Nirburgringas trasei izveidotajā izmēģinājumu centrā. 2007. gadā prezentētie Hyundai i30 modeļi ir Eiropā pārdoti jau teju miljons.
Visu i30 modeļu kopējā iezīme ir to klasiskais dizains. Virsbūves izmēru attiecības, īsa priekšējā un pakaļējā pārkare, kā arī garā virsbūve piešķir automašīnai sportiskumu, kas nodrošina arī labu vadāmību. Savās cerībās nevienam nebūs jāviļas, jo daudzpusīgajā i30 testa programmā tika likts uzsvars uz lielisku vadāmību un komfortu. Ar prototipiem tika braukts visā Eiropā, tai skaitā arī pa visprasīgākajām sacīkšu trasēm, piemēram, leģendārajā Nirburgringas trasē Nordšlaifē.
Salona skaidrās līnijas izceļ plašumu. Pateicoties hroma un mīkstajām virsmām, kā arī augstākās kvalitātes materiāliem, salonā ir radīta mierīga un eleganta noskaņa. Domājot par autovadītājiem, ir sīki pārdomāta ergonomika un pieejams daudzpusīgs aprīkojums.
Praktiskums, labs telpas izmantojums un lielisks komforts ir īpašības, kas raksturo Hyundai i30 modeļus, kā arī garantē braucēju drošību, kas Euro NCAP testā novērtēta ar piecām zvaigznēm. Visiem modeļiem standarta aprīkojumā ietilpst automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, joslas saglabāšanas palīgfunkcija, sadursmes brīdināšanas sistēma, autovadītāja brīdināšanas sistēma un automātiskā tālo gaismu palīgsistēma.
Hyundai i30 Fastback ieliek pamatus jaunam automašīnu tipam
Hyundai Eiropas dizaina centra galvenais dizaineris Tomass Birkle (Thomas Bürkle) sērijas i30 jaunāko locekli raksturo šādi:
Jaunais i30 Fastback ir īsts pionieris. Pirmais savas klases kupejas modelis, kurš ir stilīgs un elegants. i30 Fastback dizaina izveides gaitā rotaļājāmies ar i30 modeļu sērijas izmēriem, samazinot priekšējā režģa augstumu un nolaižot jumta līniju. Stilīgo sānu līniju joprojām uzsver augstprātīgā aizmugurējā spoilera forma.”
Hyundai i30 Fastback sānu līnijās ir pārstāvētas visas dinamiskās sporta automašīnas īpašības. Jumta līnija liegi nolaižas pakaļgala virzienā, garais dzinēja pārsegs un automašīnas virsbūve atstāj spēcīgu iespaidu. Salīdzinot ar radniecīgo i30 hečbeku, i30 Fastback jumts ir par 25 mm zemāks, un ar savu 4455 mm garo virsbūvi tas ierindojas starp hečbeka un universāla virsbūves automašīnām. Harismātisko i30 Fastback siluetu papildina aizmugurējais spoileris, kurš ir integrēts aizmugures lūkā un turpinās līdz pat aizmugures uguņiem.
Hyundai vēlējās piešķirt i30 Fastback automašīnai atšķirīgas braukšanas īpašības, tāpēc virsbūve atrodas zemāk nekā citiem modeļiem. Tas pazemina smaguma centru, kas atstāj pozitīvu ietekmi uz vadāmību. Turklāt i30 Fastback atsperojums ir par 15 procentiem stingrāks, kā rezultātā automašīna ir dinamiskāka un jutīgāka, taču tajā pašā laikā nav aizmirsts arī par komfortu.
i30 Fastback ir pieejams ar triju cilindru 88 kW (120 hj) 1,0 T-GDI benzīna dzinēju ar iešprici un ar četru cilindru 1,4 T-GDI benzīna dzinēju ar iešprici, kurš ir spējīgs attīstīt 103 kW (140 hj) jaudu. Hyundai i30 Fastback ir pieejams ar aprīkojuma līmeņiem Comfort, un Style. Jau sākot no Comfort līmeņa, standarta aprīkojumā ietilpst 17 collu lietie diski un viedā atslēgu pults.
Hyundai i30 Fastback cenas T-GDI Comfort gadījumā sākas no 19 490 eiro. Atšķirība, salīdzinot ar tāda paša veida i30 hečbeku, ir pieci simti eiro.
Hyundai i30 N – ikdienas sporta automašīna
Kad Hyundai uzsāka pirmā N modeļa izstrādi, par pamatu tika ņemta ļoti vienkārša ideja – radīt automašīnu, kas liek vadītāja sirdij pukstēt straujāk un sniedz neaizmirstamu braukšanas pieredzi. Pēc šī principa tika izveidota automašīna, kas paātrina vadītāja pulsu gan no izskata, gan arī īpašību viedokļa.
Burts “N” norāda uz “Hyundai Motor Company” vispasaules attīstības centru “NamYang”, kas atrodas Dienvidkorejā. Tas norāda arī uz Nirburgringu Vācijā, kur atrodas “Hyundai Motor Europe” tehniskais centrs. Hyundai i30 N testa periodā tika veikts četru nedēļas ilgs 10 000 kilometrus garš izturības brauciens trasē, kas atbilst teju 180 000 kilometriem parastajā satiksmē. Burts “N” atgādina arī S izliekumu, kurš izceļ automašīnas grāciju un braukšanas baudījumu, ko vadītājs piedzīvo, būdams pie stūres.
Attiecībā uz dizainu tika ievērots princips “funkcionalitāte ir svarīgāka par formu”, saskaņā, ar kuru agresīvais priekšējais un aizmugurējais buferis, kā arī masīvais aizmugures spoileris tika pielāgoti i30 modeļu sērijas klasiskajai līnijai. Vēja tunelī tika veltīts daudz laika tam, lai atrastu īsto attiecību starp spēku, kas spiež auto pret ceļu, un gaisa pretestību. N modeļa virsbūve ir platāka, lai būtu iespējams izmantot platākas riepas. Klāstā ir gan 18, gan arī 19 collu riepas.
Hyundai i30 N sirdī pukst divu litru benzīna turbo dzinējs, kas standarta modeļa gadījumā attīsta 184 kW (250 hj) lielu jaudu pie 6000 apgr./min. Lielākais griezes moments ir 353 Nm, kas ir izmantojams plašā ātrumu amplitūdā pie 1450–4000 apgr./min. Lielā griezes momenta amplitūda ir apliecinājums Hyundai filozofijai, saskaņā, ar kuru dzinēja lietošanas īpašībām ir lielāka nozīme nekā nominālajai jaudai. Paātrinājuma 0–100 km/h laiks ir 6,4 sekundes, un lielākais ātrums ir 250 km/h, kas ir elektroniski ierobežots.
Ir pieejams arī jaudīgais i30 N Performance, kura dzinējs pie tiem pašiem apgriezieniem attīsta 202 kW (275 hj) lielu jaudu. Arī šai versijai lielākais griezes moments ir 353 Nm, tomēr tas ir izmantojams vēl plašākā ātrumu amplitūdā pie 1450-4700 apgr./min. Paātrinājums ir par trīs sekunžu desmitdaļām ātrāks (6,1 s), maksimālais ātrums ir tāds pats – 250 km/h.
Modelim Hyundai i30 N ir manuālā ātrumkārba ar sešiem pārslēgumiem, kas nodrošina precīzu automašīnas vadīšanu.
Līdzās jaudīgajam dzinējam Hyundai i30 N Performance paketē ietilpst šim modelim radītās 19 collu Pirelli P ZERO riepas kopā ar sarkaniem bremžu suportiem un liela izmēra diska bremzēm (18 collas priekšā un 17 collas aizmugurē). Elektroniski vadāmais aizmugurējā tilta diferenciāļa bloķētājs (eLSD) ir vēl viens Performance paketes aprīkojums, kas nodrošinās vadītājam optimālu braukšanas baudījumu.
Abu i30 N modeļu standarta aprīkojumā ietilpst palīgsistēma braukšanas uzsākšanai pret kalnu, kas palīdzēs uzsākt braukšanu ar tādu pašu joni, kā to dara profesionālie sacīkšu braucēji. Atsperojums tiek vadīts elektriski, un tā darbu iespējams regulēt atbilstoši tam, vai dodaties pēc darba mājās vai izmetat ātrākus līkumus nedēļas nogalē. Ir iespējams izvēlēties starp pieciem braukšanas režīmiem, vai nu, nospiežot pie stūres esošo N pogu, vai arī izdarot izvēli skārienjūtīgajā ekrānā.
Hyundai i30 N cena ir 24 990 eiro, bet i30 N Performance maksā 27 990 eiro.
Hyundai i30 Wagon – radīts, lai pārvietotos
Izstrādājot i30 Wagon, Hyundai koncentrējās uz bagāžas nodalījuma formu, ietilpības palielināšanu un iespēju to mainīt.
Tā rezultātā ir izveidots bagāžas nodalījums, kurā ir vairāk nekā seši simti litru telpas bagāžai kopā ar izmantojamu aizmugurējo sēdekli. Nolokot aizmugurējo sēdekli, telpas ietilpība palielinās līdz 1650 litriem. Daudzfunkcionalitāti uzlabo papildu telpa, kas sadalīta vairākās daļās un atrodas zem regulējamās bagāžas telpas grīdas. Standarta aprīkojumā ietilpst jumta reliņi, tādējādi vēl vairāk palielinot iespējamo pārvadāšanas apjomu. Izņemot pamataprīkojuma līmeni (Classic), i30 Wagon ir aprīkots arī ar bagāžas nodalījumu un salonu atdalošo tīklu, kas uzlabo drošību.
Lai arī automašīnā Hyundai i30 Wagon, kuras virsbūves garums ir 4585 mm, ir vairāk vietas pasažieriem un bagāžai nekā citos radniecīgajos modeļos, tā tomēr neatpaliek no pārējiem ne izskata, ne arī salona stila ziņā. Turklāt šai automašīnai piemīt tāda paša līmeņa universālā modeļa braukšanas īpašības un komforts kā piecu durvju i30 hečbekam, kas guvis uzvaras salīdzināšanas testos.
Salīdzinot ar piecu durvju radniecīgo modeli, Hyundai i30 Wagon cena ir tikai kādus 1000 eiro augstāka. i30 Wagon 1,4 MPI Classic cenas sākas no 15 990 eiro.
Hyundai i30 5d – auto, kurš maina spēles noteikumus
Hyundai uzsāka i30 modeļa ieviešanu tirgū 2007. gadā ar stilīgu piecu durvju modeli, kuram sekoja modelis ar universālo virsbūvi. Vēsture atkārtojas arī trešajā paaudzē – kā pirmais tika prezentēts piecu durvju i30 Hatchback. Tā izskatā manāmas sportiskas līnijas, tāpēc hečbeka virsbūve bija lieliski piemērota kā pamats arī sportiskajam modelim i30 N. Līdzīgi kā Hyndai i30 Wagon gadījumā arī šeit klāsts ir ļoti plašs – ir pieejami četri aprīkojuma līmeņi, trīs benzīna un dīzeļa dzinēji, kā arī manuālā un automātiskā ātrumkārba. Hyundai i30 Hatchback cenas sākas no 14 990 eiro.
HYUNDAI i30 MODEĻU JAUNĀ GARANTIJA
Hyundai garantija ir visaptverošākā, kāda pieejama tirgū – pieci gadi bez nobraukuma ierobežojuma. Tagad Hyundai sniedz i30 modeļu sērijai pat septiņu gadu garantiju, turklāt joprojām bez nobraukuma ierobežojuma. Pagarinātā garantija iesākumā būs derīga attiecībā uz i30 modeļu sērijas automašīnām, kuras ir reģistrētas vai pieņemtas ekspluatācijā pēc 01.04.2018.